onsdag 11 februari 2009

Onsdag 11 februari klockan 14.30, nollgradigt och mulet

Carolina t.h och kompisen Johan
Vart är du på väg med alla väskor?
C: - Nej, jag har varit i Norge och jobbat. Jag jobbar som undersköterska, nån månad där och sen är jag hemma i ett par veckor och är helt ledig. Jag jobbar på bemanningsföretag, ungefär som Manpower, så jag väljer själv när jag jobbar.
- Är det bättre betalt i Norge?
- Ja, det är go pröjs. Som undersköterska är det typ dubbelt betalt, både i Norge och Danmark. Sen har man mycket bredare arbetsuppgifter i Norge än i Sverige. Man får göra mer som undersköterska där.
- Är det Oslo du är i då?
- Nej, Stavanger. Det är finare och är en bra partystad om man vill röja järnet. Fast det hinner jag inte för jag jobbar så intensivt när jag är där.

2 kommentarer: